نام سایت پرواز

درازنو

موقعیت

گلستان

جایگاه ارتفاع

اول در خاورمیانه

نزدیکترین آبادی

روستای‌درازنو

فاصله تا مرکز استان

"1:45

سایت پرواز درازنو

سایت پرواز درازنو در استان گلستان و شهرستان کردکوی قرار دارد. این سایت در روستای ییلاقی درازنو واقع شده است.

برای دسترسی به این مجموعه ورزشی باید به کردکوی گلستان رفت. از محدوده ملک سورم گذشت و سرای بالاجاده را 20 کیلومتر پیمود. از کنار پارک جنگلی کردکوی که رد شوید در کنار قله درازنو، این سایت ورزش‌های هوایی دیده می‌شود.

سایت پرواز درازنو

درازنو کجاست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که این روستای زیبا و بکر کجاست؟ این روستا در کنار جنگلی به همین نام و در نزدیکی دشت جهان‌نما قرار دارد. فاصله روستا تا جنوب شرقی کردکوی 35کیلومتر است. درازنو را با نام بالا جاده  هم می‌شناسند. بلندترین نقطه این ناحیه یعنی قله آن، حدود 2800متر ارتفاع دارد.

 

شهرستان کردکوی از مناطق غربی استان گلستان محسوب می‌شود. همسایگان این شهرستان، بندر ترکمن، سمنان و خلیج گرگان می‌باشد.

بلندترین سایت پروازی خاورمیانه

 

پاراگلایدینگ یک ورزش تفریحی و رقابتی به حساب می‌آید. پاراگلایدر در حال حاضر ساده‌ترین و مردمی‌ترین شکل ورزش‌های هوایی است. به راحتی می‌توان کار با این وسیله را آموخت. راندن پاراگلایدر یکی از زیباترین نوع پروازهای شخصی می‌باشد. با این ورزش می‌توان رویای دیرینه بشر را لمس کرد.

در سال‌های اخیر مهارت پرواز برای پاراگلایدرسواران کشور بیش از پیش اهمیت یافته. این امر به طور قطع فقط با تمرین و ممارست قابل دستیابی است. تمرین در سایت های پروازی ایران برای هرپاراگلایدرسواری اهمیت دارد.
سایت پرواز درازنو به همین دلیل و با هدف جذب بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی به منطقه ایجاد شد. جایی که به بلندترین سایت خاورمیانه تبدیل شد و پایگاه مناسبی برای پاراگلایدینگ کشور است.

این سایت ورزشی حدود 2870 متر از سطح دریا فاصله دارد. همه ساله طرفداران بسیاری از ورزش‌های هوایی در ایام بهار و تابستان به این منطقه سفر می‌کنند.

در دو سمت جنوبی و شمالی این مجموعه ورزشی‌های هوایی می‌توان پرواز کرد. دیواره شمالی با تصویری از چشم‌انداز جنگل و منظره دریای خزر است و افقی بسیار جذاب را به ارمغان می‌آورد. اما برای ترمال و پروازهای بلند باید از دیواره جنوبی پرواز کرد.

امکانات سایت پرواز درازنو

 این مجموعه ورزشی همه روزه میزبان علاقمندان است. حضور مربیان و خلبانان برجسته و ارائه آموزش‌های لازم به دوست‌داران از جمله خدماتی می‌باشد که در این مجموعه ورزشی ارایه می‌شود.
اگر خلبانی بلد نیستید اصلا نگران نباشید. در این مجموعه خلبانانی حضور دارند که می‌توانید با همراهی آن‌ها پالایدر سوار شوید و خاطره‌ای خوش را با خود همراه کنید.
امکانات اقامتی موجود در روستا این مجموعه را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد. نزدیکی آن به اماکن خرید، بهداشتی و خدماتی از دیگر امکانات این مجموعه است.
وجود کلبه‌های روستایی و امکانات خدماتی و رفاهی خیال شما را راحت می‌کند.
 
پاراگلایدر سواری

 استان گلستان به لحاظ موقعيت جغرافيايي و وجود كوهستان‌هاي مرتفع همواره مورد توجه علاقمندان به این ورزش بوده است. به همین دلیل مجموعه‌های مختلف ورزش‌های هوایی در این استان ایجاد شده است. یکی از این مجموعه‌ها را در این مقاله به شما معرفی کردیم. از دیگر مجموعه‌های ورزش‌های هوایی گلستان می‌توان به مجموعه هزار پيچ اشاره کرد.

هزار پیچ حدودا 300متر ارتفاع دارد و در ضلع غربي شهر گرگان و معروف به تپه صدا و سيما واقع شده است. مجموعه ورزش‌های هوایی الهادي نیز در این استان قرار دارد. ارتفاعش حدود 450متر است و در جنوب شهر راميان می‌باشد.
مجموعه ورزش‌های هوایی چراغ تپه با 300متر ارتفاع نیز در یک كيلومتري جنوب شهر مينودشت است. این سایت محل برگزاري همايش‌های مختلف کشوری می‌باشد.

سايت‌های زلزله‌نگاري، زنگاب و ریگ چشمه نیز در این استان قرار دارد.همگی آن‌ها در مینودشت قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه‌های ورزشی هوایی و دیگر مجموعه‌های موجود در کشور اینجا وارد شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *